domingo, 18 de agosto de 2013

ARBRES, de Xavier Casp

Un esplèndit diumenge d´estiu. ¿Que vos pareix un poco de poesia d´un dels grans poetes valencians?

     ARBRES

     ARBRES!, vides amigues de la meua!
     Braços a l´aire
     i arrels a terra,
     pobre cor estirat, vertical de les ànsies!

     Arbres!, fills de la terra
     i amants de l´aire!
     Com jo, com jo,
     tronc fidel a l´enigma de les ales!

     ¿Qui em diria el secret
     si els fracassos floreixes esperances?
     Ja vaig tornant-me espill:
     mireu-me els arbres!

     S´hi vindria dins mi -en un ofici d´ombres-
     la vostra primevera per l´estiu de les ànimes,
     i aquest esforç
     que em fan les meues branques
     òrfenes de les fulles
     que podrien vibrar-me l´aire,
     sabria cantar: Salve,
     vida meua, germana
     dels arbres!

                                                         Xavier Casp